EL PENSAMENT FEMENÍ DE LES POETES

El proper 30 de maig presentem el Pensament Femení de les Poetes amb els poemes de Rosa-Maria Bisbal, Maria Bonafont, Maica Duaigües, Rosa Galceran, Josefina Peraire y Teresa Serramià. Recitades per tres veus masculines: Josep Colet, Isidre Roca y Jaume Rocosa.
Serà a l'Orfeó Gracienc, carrer d'Asturies, 83 de Barcelona. A les 7 del vespre.
I una pinzellada d'aquests pensaments:


DIUMENGE AL MATÍ

Puja olor de cafè pel celobert
i sento el crit joiós de la quitxalla...
L’aroma matinal tot ho embolcalla,
i amb l’enrenou que fa el meu cor despert,
sento el so endiumenjat d’una rialla.

La flaire de cafè comença el dia
amb la remor joiosa del carrer,
que s’obre a un món de jocs i jorn fester,
amb un esclat de goig i fantasia,
i amb un sol que incendia el meu recer.

A prop escolto un aire de sardana;
la fosca infusió em fa molt feliç,
i el casolà caliu omple el meu pis.
Ja és migdia i el toc d’una campana,
fa ressons de miracle i de somrís.

Una olor amarga i dolça em fa fruir,
quan mandrejo un diumenge al dematí.

                    Rosa-Maria Bisbal

HAS ATURAT EL MEU CAMÍ

Has aturat
el meu camí
sense que jo ho volgués,
i sóc al fons
d’una presó
que no sé on és.

Potser el teu front
somniador
o bé aquell to
del teu parlar.
Potser la força
del teu cor
en el meu cor
es va enfonsar

Potser la llum
d’una paraula,
potser el silenci
d’un moment.

fou el matí,
o fou la tarda,
va ser la pluja
o va ser el vent?

Jo només sé
que em perdo, sola,
que sense tu
no puc seguir.

Jo només sé
que, tot trobant-te,
has aturat
el meu camí!

         Maica Duaigües

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada